Scuba Diving in Aqaba

Akabe’de Tüplü Dalış | Kızıldeniz’in Müthiş Sualtı Dünyası

Akabe’de tüplü dalış, Ürdün’de yapabileceğiniz en güzel aktiviteler arasında yer alıyor. Yolunuz Akabe’ye düşerse ve bu deneyimi yaşarsanız ne demek istediğimi çok iyi anlayacaksınız. Kızıldeniz’in gerçekten büyüleyici bir sualtı dünyası var. Bu müthiş güzelliğe sahip olmasında hem doğallığının, mercan resiflerinin, bitkilerin, renk renk balıkların hem de çeşitli noktalarda oluşturulmuş batık enkazların payı var. Tüm bu güzellikler de Akabe’de dalış deneyimini çok özel bir boyuta taşıyor.

Akabe, Ürdün’ün denize açılan tek kapısı. Petra’nın büyüleyici antik kalıntılarından, Wadi Rum’ın kızıl çöllerinden sonra Akabe ters köşe yapıyor. Turkuaz rengi göz alıcı suları ve müthiş su altı dünyasıyla insanı büyülüyor. Size Akabe’yi, Kızıldeniz’i ve tüplü dalış için bilmeniz gereken her şeyi anlatacağım.

Akabe’de Tüplü Dalış Hakkında Bilgiler

Muğla’da yaşadığımızı muhtemelen biliyorsunuzdur. Yazın şnorkelimiz yüzümüze yapışık yaşıyoruz.😁Sualtı bizi hep heyecanlandırıyor. Buna rağmen bunca senedir bir kez bile tüplü dalış yapma fırsatı yakalayamamıştık. Kısmet Kızıldeniz’eymiş.😊

Gitmeden önce yaptığımız araştırmalarımızda bazı kaynaklarda Akabe tüplü dalış deneyiminin çok da gerekli olmadığını, Kızıldeniz’in su altında görülecek pek bir şey olmadığını yazanları görmüştük. Memnuniyetin ya da memnuniyetsizliğin çok kişisel olduğunu düşünüyorum. O nedenle kendimiz yaşayıp görelim istedik. Yani en azından tüplü dalış yapmış oluruz diye düşündük ama Kızıldeniz bize çok daha fazlasını verdi.

Kızıldeniz Nerede ?

Kızıldeniz, zengin flora ve faunası ile mutlaka görmeniz gereken bir yer. Afrika ve Asya arasında yer alan Kızıldeniz Hint Okyanusu’na bağlı. Uzunluğu ise 2 bin 250 km’ye ulaşıyor. Kızıldeniz’in 8 ülkeyle sınırı bulunuyor. Mısır, İsrail, Ürdün, Suudi Arabistan, Sudan, Eritre, Yemen ve Cibuti ile çevrili. Eğer Kızıldeniz’de Dalış yapmak isterseniz gidebileceğiniz en ideal yerler Mısır’daki Şarm El Şeyh, Hurgada ve Ürdün’deki Akabe.

Kızıldeniz Dalış Turu 2022

Akabe-de Tüplü Dalış
Akabe’de Tüplü Dalış : Dalış Hocamız İsmail Tane Tane Anlatıyor.:)

Kızıldeniz dalış turu Akabe marinadan teknenin hareket etmesiyle başlıyor. Dalış yapılacak ilk noktaya yaklaşık 1 saatte gidiliyor. Zaten bu sürede ilk defa tüplü dalış yapacak olan kişilere minik bir eğitim veriliyor. Gerekli olan bilmeniz gereken her şeyi anlatıyorlar.

Tekne 2 ayrı noktada duruyor ve dalış yapılıyor. Eğer katılımcı çoksa ilk grup 1. yerde, 2. grup 2. yerde dalıyor. Bu gruplar da kendi içinde 3-4 kişilik gruplara ayrılıyor ve her gruba ekipten bir dalgıç eşlik ediyor. Kıyafetleri giyip, ekipmanlarınızı kuşanıp suya atlıyorsunuz. Önce biraz pratik yapıyorsunuz, şnorkelle yüzmeye alışıksanız çok benzer olduğunu anlayacaksınız zaten. Sonra da dibe doğru inmeye başlıyorsunuz.

Kızıldeniz’in eşsiz sualtı zenginliğine tanıklık ediyor ve batık enkazların yanında yüzüyorsunuz. Sizinle birlikte dalan dalgıç su altında fotoğraflarınızı çekiyor. Vaktin nasıl geçtiğini anlayamadan tekrar yukarı çıkıyorsunuz. Dalış turuna öğle yemeği de dahil oluyor. Yöresel yemekler servis ediliyor. Biz hangi firma ile dalış yaptık, iletişim bilgileri, fiyatları gibi detayları aşağıda bulabilirsiniz.

Akabe’de Tüplü Dalış Deneyimimiz

Ürdün seyahatimizi planlarken her detayı organize etmeye çalıştık. Hangi gün nereye gidelim, nerede ne yiyelim, konaklamalar, turlar hepsini ayarladık. Akabe tüplü dalış için ise Coral Garden Diving Centre firmasını tercih ettik. Gideceğimiz tarihi bildirdik ve 1 gün önce sabah 9’da gönderdikleri konumda olmamızı istediler.

Wadi Rum’da bedevi çadırında uyandıktan sonra yaklaşık 1 saat yolculukla Akabe’ye ulaştık. İlk olarak ofislerinde buluştuk. Gerekli formları doldurduk ve herkese uygun bedende dalış kıyafeti ayarlandı. Herkes farklı saatlerde geldiği için yaklaşık 11’e kadar ofisteydik. Sonrasında dileyenler servisle, aracı olanlar ise kendi aracıyla marinanın yolunu tuttu.

Akabede Tüplü Dalış
Akabe’de Tüplü Dalış : Batık Uçak Enkazı

Gayet lüks ve güzel olan teknemize bindik ve yolculuğa başladık. O bölgede Ürdün Kralının sarayı vardı sanırım. Marinadan çıktıktan sonra belli bir süre fotoğraf ve video çekmek yasak. Yaklaşık 10 dakikadan sonra özgürsünüz. Sınırsız çay, kahve ve soğuk su ikramı vardı. Birer kahveyle Kızıldeniz’in maviliklerinde ilerledik.

Daha önce dalış yapan var mı diye soruldu ve ilk kez dalış yapacak olanlar yani içinde biz de alt kata indik. Bizlere dalış için gerekli bilgiler verildi. Nasıl nefes almamız gerektiği, suyun altında bize eşlik eden dalgıçla hangi el işaretleriyle anlaşacağımız gibi önemli detaylar anlatıldı. Ve artık dalmaya hazırdık.🤿😊

Akabe-de Tüplü Dalış
Akabe’de Tüplü Dalış : Mercan ve Resifler

İlk durakta ilk grup hazırlandı ve tüplü dalış için suyun derinliklerine indiler. Onları beklerken isteyenler şnorkelling yapabilir dediler. Yaklaşık 10 kişilik bir grup olarak yanımızda da tekne ekibinden biriyle Kızıldeniz’e ve suyun altındaki muhteşem doğaya ilk kez baktık. Aman Allah’ım! O ne güzellik. Rengarenk bitkiler, mercan resifleri, çeşit çeşit balıklar. Hayran kaldık resmen.

Hiç çıkmak istemesek de tekneye geçtik ve yola devam ederek 2. durağımıza doğru ilerledik. 2. durakta 2. grup olarak kıyafetlerimizi ve ekipmanımızı kuşanıp Akabe tüplü dalış için hazırlandık. Suyun metrelerce altına indik ve işte batık bir uçağın yanındaydık.😍 Bize eşlik eden dalgıç fotoğraflarımızı çekti. Sürekli göz teması ve irtibat halindeydik. Dalmadan önce biraz endişeli olsam da sonrasında sıfır korku sonsuz mutluluktu hissettiğim. Bence ben artık iflah olmaz bir scuba diving bağımlısıyım. 😁

Hepimiz güvenle yukarı çıktık ve tekneye çıktığımızda yemekler hazırdı. Yemekte ızgara tavuk, köfte, pilav, salata ve mezeler vardı. Ürdün’de yediğimiz en lezzetli yemeklerdi. Biz afiyetle yemeklerimizi yerken tekne de dönüş yoluna geçmeye başlamıştı.

Tüm ekip inanılmaz ilgili ve güler yüzlüydü. Ve bizim hayatımızda yaşadığımız en müthiş deneyimlerden biriydi. Kim demiş Akabe tüplü dalış çok da matah değil diye! Eğer yolunuz Ürdün’e düşerse bu eşsiz deneyimi yaşamadan ülkeden ayrılmayın. Tabi bir deneyimin iyi ya da kötü geçmesi büyük oranda firmaya da bağlı. Biz tercih ettiğimiz firmadan çok memnun kaldık. Yani bujuyollarda’dan okkalı tavsiye. 😍

Coral Garden Diving Center İletişim Bilgileri

Akabe’de Tüplü Dalış Fiyatları

Akabede Tüplü Dalış

Dalış fiyatına Akabe’de kaldığınız otellerden ulaşım ve geri dönüş, yemek, su, çay ve su altında çekilen fotoğraflarınız dahil. 1, 2 ya da 3 kez dalabilirsiniz. 1 dalış için 30 JD, 2 dalış için 60 JD, 3 dalış için 75 JD ödüyorsunuz. Ayrıca gece dalışı ve su altı profesyonel çekim gibi hizmetleri de var. Web sitelerinden detaylı olarak incelemenizi öneririm.

Yazarken yeniden o anlara ışınlandım resmen. İşte bu yüzden gezmeyi ayrı yazmayı ayrı seviyorum.😍 Bana daha çok yazdıracak yeni seyahatlerde buluşalım. Ürdün ile ilgili diğer rehberlerimi de mutlaka okuyun.

Cevap Bırak

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.