SANTORİNİ GEZİLECEK YERLER : RÜYALAR ADASI

Şu içimizdeki durdurulamaz her yeri gezip görme isteği bir yana dursun, bazı yerler daha da bir merak uyandırıyor, daha bir cezbediyor bazılarımızı. Bizim için de Santorini Adası en çok görmek istediklerimizden biriydi. Santorini gezilecek yerler listesini hazırlarken bile heyecan maksimumdu. Biz gerçekten orada mıydık, oraya gittik mi hissiyle ve büyük bir heyecanla yazmaya başlıyorum.

Santorini Adasına bence bir çok farklı amaçla gelinebilir. Ada küçük ama hayat burada. Güneşin batışını izlemek, romantik bir tatil yapmak, dinlenmek, sonsuzluk havuzlarının tadını çıkarmak, balayı ve lüksü yaşamak… Aradığınız bir çok şeyi burada bulabilirsiniz ama bizi vuran etkisi kesinlikle eşsiz güzellikteki manzaraları oldu.

SANTORİNİ’YE NE ZAMAN GİDİLİR

Bu sorunun cevabı gidiş amacınıza göre değişebilir ama bence sizi bağlayıcı bir durum (balayı,düğün tarihi) vs yoksa en ideal aylar Nisan-Mayıs ve Eylül-Ekim aylarıdır. Zira yazın giderseniz vücudunuz buharlaşma, cüzdanınız da yanma alarmı verebilir.:) Sezon ve sezon dışı otel fiyatları gerçekten çok oynuyor. Ha bi de yazın kalabalık olayı var ki kendinizi Japonya ya da Çin’de sanabilirsiniz. Dolayısıyla yukarıda belirttiğim aylar en güzeli misss gibi.

SANTORİNİ KAÇ GÜNDE GEZİLİR

Santorini Harita

Santorini gezilecek yerler listesini tamamlayıp, doyasıya gezip, denize de girmek isteyenler için 2 gün haydi haydi yeterli. Santorini adası zaten alan olarak yaklaşık 76 km² yani 4-5 günde adayı yürüyerek bile gezebilirsiniz.  İki günlük süreyi keyfinize göre daha da uzun yapabilirsiniz.
     Biz önceden Santorini gezilecek yerler listesini hazırlayıp Santorini gezimize sahilleri/plajları dahil etmiyoruz. Dolayısıyla adaya bir gün ayırmamız yeterli oluyor. Öncelikle Santorini’ye nasıl geldik, nerede kaldık sorularının cevabı için bu yazımı da okuyabilirsiniz. Gece geç saatte Santorini’ye varıyor, hemen otelimize ulaşıp bir güzel uyuyor ve bizi bekleyen güne aşkla ve büyük bir heyecanla başlıyoruz.

Santorini’de 2 ana turizm bölgesi var, Fira ve Oia. Güne erken başlarsanız iki bölgeyi de aynı gün içinde çok rahat gezebilirsiniz. Oia güneşin batışını izlemek için daha bir güzel olduğundan gezmeye Fira’dan başlamanızı öneririm. Biz araba kiralamadık, çünkü Fira ve Oia içinde gezilecek yerler birbirine oldukça yakın ve araba kiralarsanız park derdiniz olacağından 1 günlük gezi için kiralama bize mantıklı gelmedi.

FIRA’DA (THERA) GEZİLECEK YERLER

1. Museum of Prehistoric Thira

Otelimiz Fira’ya 2 km uzaklıkta olan Karterados bölgesinde. Sabah erkenden kalkıp güzel bir kahvaltı yaptıktan sonra yürüyerek Fira’ya gidiyoruz. Fira’nın girişinde otobüs duraklarını görüyoruz ve burayı hafızaya atıp yolumuza devam ediyoruz. İlk durağımız Thira Prehistoric Müzesi oluyor. ISIC kartlarımızla kombine bilet için kişi başı %50 indirimli 7 Euro ödüyoruz. ISIC kart sayesinde bütçemiz sarsılmıyor saolsun. ISIC kart ile ilgili yazımı okumak için buraya tıklayabilirsiniz. Müze gezmeyi seven biz bu müzeyi çok fazla sevemiyoruz. Nedense tatmin olmadık ama moral bozmak yok deyip gezmeye devam ediyoruz.

2. Orthodox Metropolitan Cathedral

Müzeden çıktıktan sonra rotamızdaki bir diğer durak burası oluyor. Bu güzel beyaz kubbeli katedrale biz Fabrica Shopping Centre’ın içinden geçerek ulaşıyoruz ve karşımıza Santorini’nin o eşsiz manzarası çıkıyor. Bu manzarayı gördükten sonra katedrali falan unutuyoruz. Canlı gözlerle burayı görmek gerçekten çok güzel bir şeydi, hele ki o PK Cocktail Bar gördüğümüz en güzel barlardan biri olmaya adaydı. Manzarası efsaneeee.

santorini gezi rehberi
Orthodox Metropolitan Cathedral
PK Cocktail Bar
3. Agiou Mina Street

Santorini manzarasına doyamayanlar üzülmesinler. Agiou Mina Caddesi boyunca Santorini’nin şahane manzarası eşliğinde, birbirinden güzel fotoğraflar çekerek ilerliyoruz. Santorini’ye ‘yokuşların efendisi’ desek pek de yanlış olmaz sanırım 🙂 O sıcakta o yokuşlarda yürümek epey zor. Yanınızda mutlaka su bulundurun. Yol üzerinde birbirinden güzel kafeler, restaurantlar da bulunuyor. Buralara girmeden önce kapının önündeki menülerden fiyatları kontrol etmenizi öneririm.

santorini gezi notları
Santorini
4. Archaeological Museum of Thera

Agiou Mina Caddesi boyunca ilerlerken navigasyonumuz bizi arkeoloji müzesine dönmemiz için uyarıyor. Buralarda çevrimdışı haritalar çok işe yarıyor. Çünkü Santorini’yi yönlendirme levhaları ve tabelalar konusunda oldukça yetersiz. Ya gözden kaçırmanız olağan çok küçük tabelalar koymuşlar ya da çok alakasız yerlere asmışlar. Müzeyi buluyor ve kombine biletimizi göstererek içeri giriyoruz. Al işte! Bir hayal kırıklığı daha… Çok küçük ve bizi hiç tatmin etmeyen bir müzeydi açıkçası. Kendi adıma önermiyorum.

Santorini ulaşım ve konaklama yazımda eski limandan (old port)  bahsetmiştim. Eski limandan yukarı eşeklerle çıkanları görmek isterseniz ya da teleferiğe binmek isterseniz, Arkeoloji müzesine çok yakın olan Cable Car’a burada binebilirsiniz. Cable Car’ın yani Santorini teleferek ile ilgili zaman çizelgesi ve fiyat listesi için bu bağlantıya tıklayabilirsiniz.

5. Catholic Cathedral Church of Saint John The Baptist

1823 yılında inşa edilen bu katedrali yolumuzun üstünde olduğu için ziyaret ediyoruz. Kısa bir mola verip, gölgesinde dinlendikten sonra birkaç da fotoğraf çekilip buradan ayrılıyoruz.

Catholic Cathedral Church of Saint John The Baptist
6. Megaro Gizi Museum

Ve kombine biletimizin kapsadığı son müzeye gelip kapalı olduğunu görüyoruz. Ne kadar şanssız olduğumu bilmem anlatmaya gerek var mı? 😀 Sizin anlayacağınız Santorini müzeden yana pek yüzümüze gülmüyor. Aslında en baştan hiç bu müze gezme işine girişmeseydik eksikliğini hiç de hissetmezdik. Çünkü Santorini size çok daha farklı ve müthiş anlar vadediyor. Son olarak Rodos ve Santorini’yi gezmiş biri olarak kendi adıma şunu söyleyebilirim; Rodos gezinize müzeleri mutlaka ama mutlaka ekleyin. Santorini gezilecek yerler listesine müzeleri koymasanız da olur. Santorini’nin manzarası sizi her şeyi ile zaten tatmin ediyor.

7. Erithrou Stavrou Street
santorini gezi yazısı
Erithrou Stavrou Street

Artık Fira’da gezilecek yerleri tamamladığımıza göre Oia’ya giden otobüslere binmek için hafızaya attığımız yere yani Fira’nın girişindeki otobüs duraklarına doğru dönüş yoluna geçiyoruz. Dönüş yolunda Erithrou Stavrou caddesi üzerinden yürüyüp, hediyelik eşya satan dükkanlardan alışveriş yaparak durağa doğru iniyoruz.

OIA’DA GEZİLECEK YERLER

Santorini gezilecek yerler kısmının 2. kısmına yani Oia’ya geçiyoruz. Fira merkezdeki otobüs durağından Oia için kişi başı 1.80 Euro ödeyerek otobüsümüze biniyoruz. Santorini belediye otobüslerinin tüm sefer saatlerini öğrenmek için buraya tıklayabilirsiniz. Santorini’de bir diğer müthiş manzaralı otellerin olduğu bölge olan İmerovigli bölgesi Fira’dan Oia’ya giderken yol üzerinde kalıyor. Bizim rotamızda yoktu ama dilerseniz siz konaklamanıza ya da gezinize bu bölgeyi de dahil edebilirsiniz. Sanırım yaşadığımız en heyecan dolu şehir içi yolculuğuydu. Yollar virajlı ve dar, sağ taraf uçurum ve şoför inanılmaz hızlı sürüyor. Neyse ki okuduğumuz dualar işe yaramış olacak ki Oia’ya sağ salim varıyoruz 🙂 Durakta indiğimiz yerde turizm danışma bürosunu görüyoruz. Dilerseniz buradan da bilgi alabilirsiniz. Her şey tamamsa Oia’da gezilecek yerlere bir bakalım.

1. Ekklisia Panagia Platsani
santorini gezi blog santoini gezi turları
Ekklisia Panagia Platsani

Otobüsten topluca inen turistlerin peşine takılıp yukarı doğru çıkıyoruz. Ve karşımıza ilk çıkan bu meydan oluyor. Sanki Santorini’ye değil de bir uzak doğu ülkesine gelmiş gibi hissediyoruz. Uzak doğulu turist akını yaşanıyor desem abartmış sayılmam. Oia’da enteresan gelinlik ve damatlık tercihleriyle fotoğraf çekimi için gezinen çiftlerden de bol bol var. Çinliler bu adanın kopyasını yapsa da biraz ferahlasa buralar diyiyoruz.

2.The Famous Church in Oia
santorini oia gezilecek yerler
The Famous Church in Oia

Şimdi size şahane fotoğraflar çekeceğiniz noktaları elinizle koymuş gibi bulmanızı sağlayacak bilgiler vereceğim hazır mısınız? Ekklisia Panagia Platsani meydanından sağa dönüp yolu takip ettiğinizde kuyumcu 49’u göreceksiniz. Bu aradan girdiğinizde hayallerinizdeki Santorini kollarını açmış sizi bekliyor olacak. Tam buranın haritadaki yeri için  bağlantıya tıklayabilirsiniz. Bu iyiliğimi unutmayın:)

3. 3 Blue Domes
santorini oia gezilecek yerler
3 Blue Domes

Nerede o fotoğraflardaki Santorini, nerede mavi kubbeli yapılar dediğinizi duyar gibiyim. İşte burada! The Famous Church in Oia’ ya geldiğinizde zaten o meşhur 3 adet mavi kubbeli yapıyı da görüyorsunuz. Fotoğraf çekmek için biraz sıra bekleyebilirsiniz. Ama buna mutlaka değer. Ha bir de söylemekte fayda var, burası bir evin önü, giriş yasak yazıyor. Bizim şansımıza kimse çıkıp bizi uyarmadı. Ama yine de çok ses yapmamakta ve hızlıca güzel kareler yakalayıp ayrılmakta fayda var. Burası kesinlikle en iyi fotoğraflar için en iyi konumlardan biri.

4. Maritime Museum

Denizciliğe merakı olanların kaçırmaması gereken bir müze… Müze içinde maket el yapımı yelkenliler ve gemiler, denizci düğümleri, üniformaları ve daha birçok ayrıntıyı görebilirsiniz. Giriş kişi başı 3 Euro. Burası özel bir müze olduğundan kombine bilete dahil değil.

5. Oia Castle
santorini turları
Oia Castle

Gün batımını en güzel seyredebileceğiniz, yine birbirinden güzel fotoğraflar çekmenize olanak sağlayacak nokta burası. Biraz erken giderek kendinize oturacak güzel bir yer bulmanız da mümkün. Çünkü gün batımı saatinde burası inanılmaz kalabalık olabiliyor.

Oia’da güneşi batırdıktan sonra gece saat 00.50 deki feribotumuza binmek için Fira’ya geri dönmemiz gerekiyor. Malumunuz yaz mevsimi, güneş geç batıyor, ee bir de Santorini bizi büyüledi derken  Fira’ya giden son otobüsü kaçırmak üzere olduğumuzu fark ediyoruz. Oia’ya geldiğimiz noktadan otobüsümüze biniyor ve Fira’ya dönüyoruz. 1 günlük Santorini gezilecek yerler listesini de burada tamamlamış oluyoruz. Fira’ya döndükten sonra -yeterince yorulmamışız gibi -tekrar Agiou Mina caddesine çıkıp Santorini’yi bide akşam gözüyle görelim diyoruz 🙂

santorini fira gezilecek yerler
Santorini Fira

Gün boyu yanımızda getirdiğimiz abur cuburlarla idare ediyoruz, lakin artık dinlenme ve bir şeyler atıştırma zamanı. Bunun için sabah gözümüze kestirdiğimiz 25is Martiou Caddesine gelip buradaki fast foodculardan tanesini 2.60 Eura’ya pita gyros larımızı alıp kendimize güzel bir bank bulup dinlenme moduna geçiyoruz. Tüm gün internete giremediğimizden ve bazı yerlerde ücretsiz belediye ağları olduğunu bildiğimizden telefonlarımızdan wifi’yi hemen bir kontrol ediyoruz. Ve bedava internet buluyoruz yuppiii 🙂 Wifi ağının adı Municipality of Thira, kullanıcı adı free, şifre free. Hayat freelerle güzel 😀 Bu arada hediyelik eşya almak için Fira ve Oia’nın işlek caddelerinden uzak durun. Bu bahsettiğim cadde de aynı ürünleri neredeyse yarı fiyatına bulmak mümkün.

Santorini Pita Gyros

Feribot saatimiz yaklaşınca otobüs durağına geçip, yeni limana giden otobüse biniyoruz. Biraz yorgun (25.000 adım), bolca mutlu, aşk sarhoşu bir vaziyette feribotumuza biniyoruz. Ve Santorini’ye veda vakti. İyi ki geldik ve seni çok sevdik Santorini.

SANTORİNİ’DE GEZİLECEK DİĞER YERLER
(Güney Bölgesi)

Santorini’ye 1 günden fazla ayırdıysanız adanın güney kısmına da gidebilirsiniz. Fakat şunu belirteyim ki Santorini tepelerde kurulmuş, yokuşlu ve virajlı yollara sahip olduğundan buralara gitmek biraz zahmetli olabilir. Motor, atv ya da araba kiraladıysanız işiniz daha kolay olacak. Mümkünse kiralayacağınız araba yüksek beygirli olsun 🙂

Red Beach, Santorini Akrotiri Müzesi, Perissa Beach adanın güney kısmında yer alan ve Santorini gezilecek yerler listesine ekleyebileceğiniz diğer yerler. İlle de deniz diyorsanız buraları rotanıza ekleyebilirsiniz ancak Santorini deniz kum güneş üçlüsü bir tatil için pek de ideal sayılmaz. Bana göre Yunanistan’da bunun için çok daha güzel adalar var.

SANTORİNİ GECE HAYATI

Santorini Adası hayatın hızlı aktığı bir yer. Burada her noktada gezeceğiniz eğlenebileceğiniz yerler var. Bu ada kesinlikle tatilinizin hakkını verebilecek bir yer. Santorini gece hayatı çok hareketli. Biz 1 günlüğüne adaya geldiğimizden buraları deneyimleyemedik ama dikkatimizi çeken mekanları aşağıda sıralıyorum.

SANTORİNİ’DE BALAYI

Santorini balayı için gerçekten güzel bir seçenek. Kendine özgü şehir yapılanması, romantik sokakları, muhteşem otelleri ve eşsiz manzarası evliliğinizin ilk günlerini unutulmaz bir şekilde geçirmenizi sağlayacaktır. Evlilik tarihinizle paralel olarak balayını da ayarlayacağınızdan önceden rezervasyon oldukça önemli. Eğer düğününüz ya da balayı tarihiniz yüksek sezonda (Haziran-Eylül arası) değilse çok daha uygun fiyatlara balayı yapmanız mümkün.

Santorini bizim en unutulmaz seyahatlerimizin arasında yerini aldı. Kim bilir belki bir gün tekrar gideriz 🙂