BEYRUT GEZİLECEK YERLER | BEYRUT GEZİ REHBERİ

Beyrut’tan yeni dönmüşken tüm bilgiler, tüm hisler zihnimde tazeyken hemen anlatmaya başlıyorum Beyrut gezilecek yerler listemdeki güzellikleri. Beyrut bir Akdeniz şehri olmasına rağmen Şubat ayında elbette soğuktu, temkinli gitmekte fayda var. Gitmeden önceki araştırmalarımızda özellikle yeme içme noktasında pahalı olduğunu okumuştuk ve yerinde teyit ettik. Tüm öğünleri dışarda yiyecekseniz ciddi bir bütçe ayırmanız gerekebilir. Tüm restaurant önerilerim için BEYRUT YEME İÇME REHBERİ yazımı okuyabilirsiniz. Herhalde hayatımda en çok taksiyi burada görmüşümdür. Alnımızda turist mi yazıyordu yoksa herkese mi böyleler bilmiyorum ama dakikada 3 kişi taksi lazım mı diye sordu 😀 Taksi demişken Beyrut’un trafiğinden de bahsetmeden geçmeyelim.

Aslında insanlar çok kibar, misafirperver Beyrut’ta ama trafikte nasıl böyle tahammülsüzler anlamakta zorlandık. Resmen sinyal yerine bile korna kullanıyorlar 😀 Tam bir keşmekeş…  Son dönem Avrupa seyahatlerimizin üzerine bir Ortadoğu ülkesine gitmek havamızı değiştirdi, Beyrut’u çok sevdik.Biz seyahatlerimizi minimum maliyetle ve zamanda tamamlamak istediğimiz için gitmeden önce sağlam bir rota çıkardık 3 günlük bir seyahat planladık. Beyrut’a kaç gün ayıralım derseniz minimum 3 gün, maksimum 5 gün derim. Fazlası biraz sıkabilir. Buyurun Beyrut gezilecek yerler ve bizim sıralamamız 🙂

1.GÜN

HAMRA CADDESİ

Otelimizin de bulunduğu Hamra caddesi merkezi sayılabilecek bir konumda ve gezilecek yerlere yakın. Alışveriş yeme içme seçenekleri dışında insanı cezbeden çok bir tarafı yok. Beyrut gezilecek yerler listenize almasanız da çok şey kaybetmezsiniz.

ROMA HAMAMI KALINTILARI
beyrut gezilecek yerler ROMA HAMAMI KALINTILARI

Parlamento binasının arkasında kalan Roma hamamı kalıntıları oldukça tahrip olmuş durumda. Ancak gün yüzüne çıkarılanları güzel muhafaza etmişler. Burayı da görüp sıradaki noktaya doğru ilerliyoruz.

PLACE DE I’ETOILE MEYDANI (Yıldız Meydanı )
beyrut gezilecek yerler BEYRUT YILDIZ MEYDANI

Roma hamamı kalıntılarına çok yakında bulunan Yıldız Meydanı Downtown meydanında yer alıyor. Yıldız meydanında bulunan saat kulesi,1830 yılında Brezilya’da yaşayan Lübnanlı bir iş adamı tarafından Osmanlı hükümetine hediye olarak yaptırılmış. Meydanın etrafında bir çok kafe var. Burada ufak bir mola verip devam ediyoruz.

MOHAMMAD AL-AMİN MOSQUE
BEYRUT MOHAMMAD AL AMİN CAMİ

Refik Hariri tarafından yaptırılan Mohammad Al-Amin camii mavi kubbeli camii olarak da anılıyor. Osmanlı mimarisinden esinlenilerek yaptırılan caminin içi de dışı kadar güzel. Çinileri İznik, görkemli avizeleri ise İstanbul’dan getirtilmiş. Burayı muhakkak rotanıza ekleyin.

PLACE DES MARTYRS (Martyrs Anıtı)
beyrut gezilecek yerler BEYRUT MARTYRS ANITI

Camiye çok yakında olan bu anıtın üzerindeki kurşun izleri iç savaştan kalma. Yaşananları ve savaşın acı yüzünü unutmamak için de bilerek onarmıyorlar. Görüp de etkilenmemek mümkün değil. Geçmişten ders alıp geleceğe umutla yürümelerini takdir ediyor insan.

BEİRUT SOUKS
BEYRUT ALIŞVERİŞ MERKEZİ

Alışveriş merkezinden ziyade alışveriş bölgesi demek daha uygun olur Beirut Souks için. Burada dünyaca ünlü lüks markaları bulabileceğiniz gibi cafe ve restaurantlarda mola da verebilirsiniz.

ZAİTUNAY BAY
beyrut gezilecek yerler BEYRUT MARİNA

Corniche denilen sahil yolu bende İzmir Kordon’da yürüyormuşum hissi yarattı. Zaitunay Bay ise Corniche’in başında yer alıyor. Marina bölgesi olan Zaitunay Bay Beirut’un en lüks bölgelerinden biri. Lüks yatlar, gökdelenler arasında sıra sıra bir çok restaurant var ve hepsi de tıklım tıklım dolu. Zaten seyahatimiz boyunca gözlemlediğimiz Beyrutluların yemeyi, eğlenmeyi ne kadar sevdiği oluyor. Burayı da gördükten sonra güzel havanın tadını çıkararak Corniche boyunca uzun uzun yürüyor ve gün batımını izlemek için güzel bir noktaya doğru ilerliyoruz.

PİGEON ROCKS(GÜVERCİN KAYALIKLARI)
beyrut gezilecek yerler GÜVERCİN KAYALIKLARI

Pigeon Rocks’ın kimine göre pek bir esprisi yok, kimine göre şahane. İtiraf etmeliyim ki ilk gün gezdiğimiz yerlerde beni çok cezbeden bir yer olamadı, haliyle buraya geldiğimizde gördüğüm manzara, güneşin gökyüzünü boyadığı renkler ve usul usul batışı günün en güzel anını yaşattı bize. Aşağı doğru inen patika bir yol göreceksiniz, acaba kayalıklar oradan nasıl görünüyordur diye merak edip indik. Biz yaptık siz yapmayın 😀 Arka taraftan pek de hoş görünmüyor. Güvercin kayalıklarının etrafında botla bir tur atabilirsiniz. Biz yapmadık siz yapabilirsiniz 🙂 Zaten yanınıza muhakkak birileri gelip soracaktır. Fiyatta pazarlık yapmayı ihmal etmeyin. E fotoğraflar çekildi, botla tur atıldıysa güneşin usul usul batışını izlemek için kafelerden birinde manzaraya karşı bir şeyler içebilirsiniz.

2. Gün

BAALBEK
BEYRUT BAALBEK ANTİK TAPINAĞI

2. günümüzde Beyrut gezilecek yerler listemizin önemli bir maddesi için yola koyuluyoruz.Antik kent gezmeyi çok sevdiğimizi her fırsatta söylüyorum. Baalbek’e giderken seveceğimizi biliyorduk ama bu denli büyüleneceğimizi bilmiyorduk. Baalbek’i araştırırsanız en eski, en gizemli tapınak kenti gibi tanımlar göreceksiniz. Tonlarca ağırlıktaki taşları o dönemde nasıl taşımış ve insan eliyle işlemişler diye düşünmeden edemiyor insan. Hayranlık duyarak gezdiğimiz bu antik tapınakta 3 saate yakın vakit geçirmişizdir.

Beyrut şehir merkezine 2 saat uzaklıkta bulunan Baalbek’e nasıl gidilire gelirsek, Baalbek, Ksara ve Anjar turu satın alabilir, şoförlü araç kiralayabilir ya da bir taksiyle anlaşabilirsiniz. Aracı sizin kullanmanızı pek tavsiye etmem çünkü Beyrut trafiği tam bir keşmekeş. Şu bilgiyi vermekte fayda görüyorum; Beyrut’ta Uber uygulamasından araç çağırdığınızda çoğunlukla normal taksiler geliyor. Bizim ilk akşam havaalanından otele gitmek için bindiğimiz uber/taksi şoföründen bu rota için 100 usd fiyat aldık. Ertesi gün merkezde gördüğümüz birkaç taksici de aynı fiyatı verdi. Yani Baalbek, Ksara ve Anjar üçlüsü için 100 usd ödemeniz gerek. Eğer 4 ya da 5 kişiyseniz maliyet kişi başı gayet makul oluyor. Baalbek giriş ücreti ise 15.000 LL yani yaklaşık 50 tl.

Biz burada biraz zamanlama hatası yaptığımız, Baalbek’e öğleden sonra ulaştığımız ve uzun zaman geçirdiğimiz için Ksara ve Anjar’a geç kaldık. Ksara saat 16.00 da kapanıyormuş, siz giderseniz bunu göz önünde bulundurun.

3. Gün

JEITTA GROTO
BEYRUT JEİTA MAĞARALARI

İşte benim aşık olduğum yer, seyahatimizin benim için en unutulmaz yeri burasıydı. Evet antik kentleri de çok seviyorum ama böyle doğa harikalarını gördüğüm zaman nefesim kesiliyor. Jeita mağarasını Beirut rotanıza kesinlikle eklemelisiniz. Jeita Grotto’ya giriş ücreti 18.000 LL, yaklaşık 65 tl yapıyor. Pazartesi günleriyse burası kapalı. Mağara 2 aşamadan oluşuyor; yukarı ve aşağı mağara. Yukarı mağaraya teleferiklerle çıkılıyor. Mağaraların içinde fotoğraf çekmek kesinlikle yasak.  Girişte kilitli dolaplar var, kameranızı ve telefonlarınızı buraya kilitlemenizi istiyorlar. Biz telefonlardan birini yanımıza aldık ve çaktırmadan birkaç kare çekmeye çalıştık 🙂 Yalnız içeride dolaşan görevliler var ve sıkı teftiş ediyorlar. Devasa sarkıtlar, dikitler ve ışıklandırmalarla büyülenmemek elde değil.

Yukarı mağaradan çıktıktan sonra yürüyerek aşağı mağaraya iniyoruz. Aşağı mağaranın içinde bir gölet oluşmuş ve burada botla kısa bir gezintiye çıkıyoruz. Botu süren görevliden gizlemeye çalışsak da telefonumuzu görüyor ve kimseye söylemememiz şartıyla birkaç fotoğraf çekmemize müsaade ediyor 🙂

HARİSSA
BEYRUT MERYEM ANA HEYKELİ HARİSSA

Burada kocaman bir Meryem Ana heykeli var ve tüm Beyrut ayaklarınızın altında. Manzara dışında çok çok bir esprisi yok. Buraya ya teleferikle çıkıp tekrar teleferikle inebilirsiniz. Ya da araçla yukarı çıkıp, teleferikle aşağı inebilirsiniz. Teleferik ücreti 11.000 LL.

BYBLOS
BEYRUT BYBLOS ÖREN YERİ

Akdeniz’de olduğumuzu hissettiren şirin mi şirin ve tarih kokan bir kent Byblos. Unesco Dünya Mirası listesinde yer alıyor ve burayı önemli kılan birçok da neden var. Alfabenin doğduğu yer ve İncil’e (bible) adını veren yer olarak biliniyor. Antik kalıntıları gezebilir, çarşısında hediyelik eşya alışverişi yapabilir ve güzel bir manzaraya karşı yemek yiyebilirsiniz.

Peki Jeita Grotto, Harissa, Byblos rotası için nasıl gidebiliriz diye soracak olursanız bizim de katıldığımız Lebanon Tours’u tavsiye ederim. Sabah 08.30 da istediğiniz yerden sizi alıyorlar. 7 kişilik bir araçla diğer tur arkadaşlarınızla birlikte şoförün hoş anlatımlarıyla yola koyuluyorsunuz. Tura tüm giriş ücretleri dahil. Yani giriş ücretlerini size bilgi olması açısından verdim. Biz hiçbirine ödeme yapmadık 🙂 Byblos’da profesyonel rehber eşliğinde gezi ve şık bir restaurantda öğle yemeği de tura dahil. Kişi başı 95 usd turun ücreti. Katılmayı düşünürseniz bilgilerini buraya bırakıyorum 🙂

LEBANON TOURS İLETİŞİM

Telefon: +961-70809737

Email: inquiry@lebanontours.info

Website: https://www.lebanontours.info/

NATIONAL MUSEUM OF BEIRUT (Beyrut Ulusal Müzesi)
beyrut gezi rehberi ulusal müze

Beklentinizi karşılayacak hatta belki beklentinizin üzerinde güzel ve bakımlı bir müze gezmeye hazır olun. Müzede Fenike, Mısır, Roma, Bizans dönemlerinden hatta Osmanlı döneminden kalan 100.000 parçanın üzerinde eser sergileniyor. Eserler son derece özenli şekilde sergilenmiş ve ışıklandırılmış.

Beyrut Ulusal Müzesi’ne çok yakın konumda bulunan bu müze Beyrut gezilecek yerler listelerinin ilk sıralarında olmayı hakediyor ancak bir çok kişi buradan hiç bahsetmemiş bile. Dünyanın her bir köşesinden çıkarılan gizli hazineleriyle baş başa kalıp, göz kamaştırıcı renkler göreceksiniz. Bu nefes kesen müzeyi gezdikten sonra taşlara da merakınız artacak.

MIM MUSEUM (Mineral Müzesi)
BEYRUT MİNERAL MÜZESİ VE TAŞLAR

Beyrut seyahatini ve yazılarını tamamlamış olmanın mutluluğuyla yazıyorum son cümlelerimi. Siz de geçmiş ve gelecek tüm seyahatlerim için beni İnstagram’dan takip edin olur mu? 🙂